Jet Li's senaste Wushu film där han spelar mästaren Huo Yuan Jia (Chen Zhen's tränare) i Fist of Fury. Som ni vet själv så har Li gjort en remake på Bruce's FOF och den heter Fist of Legend men nu spelar han själva tränaren i filmen.
Jag rekommenderar filmen till alla som gillar gung fu filmer och Li själv. Filmen har fina fighting scener och är bra redigerad.
Som ni vet så är det här Li's sista wushu/gung fu
Li avslutade med att säga:
"I stepped into the martial arts movie market when I was only 16. I think I have proved my ability in this field and it won't make sense for me to continue for another five or 10 years. Huo Yuanjia is a conclusion to my life as a martial arts star."
Han ska dock fortsätta med vanliga action filmer och dylikt.
Tycker aldrig Li varit så himla imponerande om jag ska va ärlig... Se bara på Romeo Must Die när han inte fajtas. Skittråkigt skådespelande, men han kanske överraskar i någon Mystic River-drama vem vet?
Njaa jag vet inte, jag själv tycker Li är imponerande som kampsportare eftersom han är den andra personen som blivit tillsagd att sakta ner sig så att kameran kan fånga hans rörelser. Dessutom så har han tävlat när han var yngre så jag respekterar Li.
Men jag tycker han börjar utvecklas som skådespelare och han visar det bra i hans senaste film.
Loggad
Bruce Lee: Don't touch me! Punk: Or what? Bruce Lee: Or I'll touch you back
Njaa jag vet inte, jag själv tycker Li är imponerande som kampsportare eftersom han är den andra personen som blivit tillsagd att sakta ner sig så att kameran kan fånga hans rörelser. Dessutom så har han tävlat när han var yngre så jag respekterar Li.
Jasså? Det hade jag ingen jävla aning om! JET LI 4 LAJF!
Den går nog att ladda ner på de flesta torrent tracker sidor, ev. DC hubbar ^^ (Uppmanar dock inte till brott )
Loggad
'If you put water into a cup, It becomes the cup. If you put water into a bottle, It becomes the bottle. If you put water into a teapot, It becomes the Teapot. Be water my friend.' -Bruce Lee-
Jag kan väl tillägga att utav de Li filmer jag sett är nog den här filmen den med de bästa fighting scenerna om man letar efter wushuns akrobatik å action å sånt - filmen är ruggigt bra som underhållning...sen vet jag inte om man kan sitta och studera teknik och sådant genom att titta på fearless
Loggad
once you achieve progress, you know you have so far left to go...