JKD sweden
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Januari 06, 2009, 11:09:29

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Sök:     Avancerad sökning
Välkommna till JKD sweden
345 inlägg i 47 ämnen av 108 Medlemmar
Nyaste medlemmen: wotocrertlava
* Startsida Hjälp Sök Logga in Registrera
+  JKD sweden
|-+  Jun Fan Jeet Kune Do
| |-+  JFJKD
| | |-+  Ted wong seminarium
« föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: Ted wong seminarium  (läst 649 gånger)
SteFanSan
Nybörjare
*

Antal inlägg: 32

Jag är nybörjare

E-post
Ted wong seminarium
« skrivet: September 17, 2006, 07:23:43 »

Äntligen kan jag lämna lite positivare besked. Ted vill jättegärna komma och fira 10 års jubileum med Jun Fan JKD i Skandinavien.

Han hälsa är så pass god att han känner att han kan leverera ett bra seminarium. Detta kommer att bli ett öppet seminarium och alla som är intresserade av Bruce lee´s autentiska lärdomar rekommenderar jag att ta denna chans. Dessa legendariska eldsjälar inom JKD blir inte yngre och har gradvis börjat lämna över ansvaret till oss yngre utövare.

Seminariet kommer att hållas i stockholm/Nynäshamn 17-18 November. Kostnaden kommer att ligga på ca. 1500 kronor för 2 dagars träning, övernattning i dubbelrum på hotellet där seminariet hålls samt en 2 rätters middag med Ted Wong.

För amnälning och vidare information. kontakta mig på jkd@jkd-brucelee.com

/SteFan
Loggad
SoliD Peter
Bättre Medlem
**

Antal inlägg: 68

Loyalty To The End

peter_jinhao@hotmail.com
E-post
SV: Ted wong seminarium
« Svara #1 skrivet: September 21, 2006, 09:41:39 »

:O
måste skaffa pengar!
Loggad

SteFanSan
Nybörjare
*

Jag är nybörjare

E-post
« Svara #2 skrivet: September 21, 2006, 08:21:57 »

Nu är det bekräftat. Seminariet blir av den 18-19 November. Detta är en av de få, om inte det enda seminarium som Ted gör i Europa detta år.

Har redan haft kontakt med personer från Danmark, England och schweitz. Det var några som blev "griniga" förra gången när det kostade 2500 kronor.Det är nästan så att jag tänkte sätta samma pris igen bara för at visa lite av min "elaka" sida:)

träning, hotelrum, mat och en unik upplevelse för ca. 1500 kronor det har jag beslutat för denna gång. Om det är någon som tycker det är för mycket får ni gärna tycka det. Vill ni diskutera det kan ni göra det någon annan stans, annars får ni känna lite på min "elaka" sida om ni kommer på något av mina seminarier:)

/SteFan
Loggad
Dai sihing Rickard
Administrator
Nybörjare

Antal inlägg: 43

« Svara #3 skrivet: September 21, 2006, 11:42:17 »

Några ord från mig som varit med några gånger nu på seminarierna med Ted!

angående frågan om pengar! Hur gärna vill ni gå på detta seminarium?
Hur mycket tid är ni beredda att lägga ner på att spara ihop för att gå på detta tillfälle att träna för någon som faktiskt var med under tiden som Bruce Skapade Jeet Kune Do.

Till de som gnällde över summan förra gången Ted var på väg att komma till oss vill jag bara säga att 2500kr är billigt för detta. Billigt i den benämningen att jag anser att både stefan och ted är värda mer. Den kunskapen som vi får ta del av anser jag är värd mer än 2500kr. Jag tycker nästan att det är extremt billigt. Och jag är inte någon som har hög inkomst. Är ju faktiskt arbetslös och lever på minimal A-kassa. Så jag måste kämpa för att få ihop pengarna. Man får helt enkelt offra något annat. Skippa bion med polarna eller ens partner, skippa resturangen eller mcdonalds för att man är hungrig. Skippa läsken, eller gå på fest/ krogen med polarna. Ja vad det nu är för något man får offra.
För er som studerar och har i princip noll i inkomst. Börja jaga pantburkar. Jag finansierade 2000kr av min resekassa till öland enbart från att jag jagade pantburkar som en galning. Jag ringde alla jag kände, och de flesta av mina föräldrars vänner och berättade läget och hörde mig för om jag kunde få deras pantburkar. Det är helt otroligt egentligen vad folk ställer upp. De flesta såg det som att skönt nu slipper jag åka och panta alla dessa burkar.
Visst, det är lite tiggeri, men man får svälja stoltheten.

Ted är någon som jag utan tvekan ser högre på än Bruce. Av en anledning, han är vid liv och han är otroligt bra på att förklara tekniken och se vad man gör för fel. Detta tillfälle är defenitivt något som alla borde ta del av. Då man får se JKD så som det är tänkt att vara. Man får ta del av kunskapen från någon som trots sin ålder, har teknik, kraftfullhet,styrka och snabbhet med sig i bagaget.
Det är vad jag vet inte många som har denna typ av arsenal.

Så istället för att gnälla, se det som ett privilegium att få det för ynka 1500kr.
kom igen nu och spara och anmäl er.
Mina pengar kommer jag betala så fort jag bara kan, och jag är envis av mig så mina pengar kommer dyka upp snabbare än vad jag planerar.

Tänk även på att det är inte bara Ted som är där, ni får även möjlighet att lära känna andra som är eldsjälar inom JKD, vem vet ni kanske får en vän för resten av livet. Jag har via seminarierna med ted lärt känna flera personer som jag har kontinuerlig kontakt med, och flera av dem lärde jag känna under mitt första seminarium med ted.

Nu har jag sagt mitt, beslutet är upp till er nu!
/Rickard
Loggad

Simplec sigillum verum
Enkelhet är ett tecken på sanning - Hermann Boerhaave

Multis e gentibus vires
Styrka från många människor
addeps3
Nybörjare
*

Antal inlägg: 17

Jag är nybörjare

« Svara #4 skrivet: September 24, 2006, 01:00:39 »

Stefan! Jag har försökt kontakta dig på kampsport.se och via din mail fast inte fått någon bekräftelse.

Jag missade seminariet förra året men det här ska jag tamejfan ordna så det blir av! Jag har pengarna redo det enda jag behöver för att kunna sova gott är att bli inbokad sen ere full rulle, hoppas jag! Grin
Loggad
SoliD Peter
Bättre Medlem
**

Loyalty To The End

peter_jinhao@hotmail.com
E-post
« Svara #5 skrivet: September 25, 2006, 08:11:49 »

när e sista anmälnings dagen?
Loggad

SoliD Peter
Bättre Medlem
**

Loyalty To The End

peter_jinhao@hotmail.com
E-post
« Svara #6 skrivet: September 29, 2006, 08:45:48 »

och när ska det vara betalt?
Loggad

SteFanSan
Nybörjare
*

Jag är nybörjare

E-post
« Svara #7 skrivet: September 30, 2006, 12:14:13 »

Nu fungerar min hemsida igen. Jag har ännu inte ett slutgiltigt beslut om seminariekostnaden, men det kommer nog att bli den summa jag nämnde.

när det gäller sista inbetalningsdag så brukar jag säga "så fort som möjligt" men eftersom det är så kort varsel och det inte kommer att bli så många så finns det nog  plats till alla. Det är om man definitivt vill bli garanterad en plats som man ska betala så fort som möjligt. Om det av någon orsak skulle bli så många anmälningar att jag måste begränsa antalet deltagare så är det de som betalt som räknas först, oberoende om man varit föranmält i ett halv år men inte betalt.

men så länge jag inte har varken ett plusgiro konto eller närmare detaljer än så är det anmälningen till mig via email som är er plats i "kön". Just nu är det ca. 15 stycken föranmälda, alltså ca. 15 platser kvar.

/steFan
Loggad
Sidor: [1] Skriv ut 
« föregående nästa »
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP JKD sweden | Drivs med SMF 1.0.7.
© 2001-2005, Lewis Media. Alla rättigheter förbehållna.
Svensk översättning: Daniel Hofverberg
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!