JKD sweden
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
November 22, 2008, 03:19:41

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Sök:     Avancerad sökning
Välkommna till JKD sweden
345 inlägg i 47 ämnen av 98 Medlemmar
Nyaste medlemmen: Hipolik
* Startsida Hjälp Sök Logga in Registrera
+  JKD sweden
|-+  Jun Fan Jeet Kune Do
| |-+  Filosofi
| | |-+  filosofi
« föregående nästa »
Sidor: [1] Skriv ut
Författare Ämne: filosofi  (läst 827 gånger)
SoliD Peter
Bättre Medlem
**

Antal inlägg: 68

Loyalty To The End

peter_jinhao@hotmail.com
E-post
filosofi
« skrivet: September 15, 2006, 02:31:24 »

jag tänkte att vi kanske skulle starta en diskution här,om åsikter om olika filosofier.
T.ex "Having no limit as limit" och "Having no way as way"
Såååå diskutera på ! XD
Loggad

SteFanSan
Nybörjare
*

Antal inlägg: 32

Jag är nybörjare

E-post
SV: filosofi
« Svara #1 skrivet: September 17, 2006, 04:38:46 »

Om man inte tänker för mycket blir citatet lätt tolkat. Det handlar om att gå sin egen väg och uppfylla sina drömmar. Låt inget stoppa dig, där det finns en vilja finns en väg.

Samtidigt, om man har "inga begränsningar" som begränsninging och "ingen väg" som väg så har man både en begränsning och en väg. Man kan bli lika förblindad av allt alltid sträva till att vara begränslös och röra sig fritt som att vara begränsad av begränsningar och tvungen att vandra en vald väg. Ffriheten och den väglösa vägen blir ett fängelse i sig själv.

Citatet för mig är bara början. Så länge man går runt och citerar går man fortfarande en specifik väg med specifika begränsningar. hur ser min väg ut, jag försöker helt enkelt att leva, få ut det mesta av livet. Hur gör man det. en bra början är att läsa detta citat.

var det filosofiskt nog?

/SteFan
Loggad
Dai sihing Rickard
Administrator
Nybörjare

Antal inlägg: 43

« Svara #2 skrivet: September 18, 2006, 01:30:18 »