|
Sidor: 1 [2]
|
 |
|
Författare
|
Ämne: Matcha Bruce Lee (läst 1186 gånger)
|
|
SoliD Peter
|
bah,det här har blivit för komplicerat för mej,men kanske det är som dannie sa,det är kanske omöjligt att mäta 
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
Dannie
Nybörjare
Antal inlägg: 31
Est. Spring of 2005
|
argumentera lite, peter.. hur tänkte du när du gjorde tråden?
mvh
|
|
|
|
|
Loggad
|
Sister Anna: Do you ever see the Hand of God in what you do? Creasy: No, not for a long time. Sister Anna: The Bible says "Do not be overcome with evil, but overcome... Creasy: ...but overcome evil with good." Creasy: Romano 12:21 Creasy: I am the sheep that got lost, Madre.
|
|
|
SteFanSan
Nybörjare
Antal inlägg: 32
Jag är nybörjare
|
Dannie, läser du överhuvudtaget mina sva.
läs nogrannare. jag skrev inte att det är det enda. Jag skrev inte ens att det var det viktigaste. Jag skrev bara att "spöa skiten ur" är ett sätt att mäta sin skicklighet i den tekniska delen av JKD.
Jag tror du börjar i fel ända av jkd. För att bli formlös måste man först ha form. Detta är denna form man kan mäta på det sätt som jag beskrev.När man kommit en bit på vägen uppnår man det du pratar om.
Allt detta är som sagt komplicerat. man kommer in på meningen med livet osv. jag har ett sätt man kan mäta dessa delar av jkd. gör som jag gjorde, "skaffa" dig en hjärntumör, ta dig igenom strålbehandling, cellgifter och kämpa varje dag. kan du vinna en sådan kamp borde det vara ett tecken på skicklighet i JKD.
/SteFan
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
|
SoliD Peter
|
nej asså,jag o Parham var det tro jag,snacka lite om det,så jag undra va andra tycker ba <.<
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
Dannie
Nybörjare
Est. Spring of 2005
|