|
Sidor: [1]
|
 |
|
Författare
|
Ämne: Turneringar (läst 634 gånger)
|
Mikael Egidéus
Nybörjare
Antal inlägg: 14
Instruktör (Jun Fan Jeet Kune Do)
|
Som för övrigt inte direkt svarade på frågan  huynh: det finns inga jkd-turneringar så som det finns karate-turneringar, eftersom jkd egentligen inte har några regler. det du KAN göra är att applicera de kunskaper du vunnit genom jkd-träning i någon annan kategori. alltså: fortsätt träna jkd, tänk "ahh jag gillar vårat sätt att sparka mot njuren" så ansöker du till UFC, K1, All-style Open etc. När du sedan möter någon som tränat, säg, muay bando hela sitt liv, så kanske du känner "hey, han har inge försvar vid njuren *PAWW*" förstår du? hörde förut att stefan och micke öppnat nåt slags tävlings-förbund? om stefan kunde fylla ut detta vore det underbart! peace Jag flyttar frågan om tävlingsförbund till JFJKD ämnet istället. Vår förening i Sollentuna har för avsikt att ställa upp i tävlingar, det blir då Michel och Coshe som får det förtroendet. Då kommer de att tävla under namnet Stockholm Jun Fan Jeet Kune Do Sällskap, det blir första gången någon tävlar under JFJKD i Sverige. Mer om oss kommer finnas att läsa på www.junfanjkd.se i slutet av veckan Efter sommaren kommer vi även att lägga upp lite sparringfilmer. mvh Micke
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
Dannie
Nybörjare
Antal inlägg: 31
Est. Spring of 2005
|
Mikael, en fråga: Är det inte bättre om det heter Stockholms Jun fan.... och inte Stockholm Jun Fan... ? Eller det kanske inte går och fixa nu? Och ni hade säkert nån tanke bakom..
|
|
|
|
|
Loggad
|
Sister Anna: Do you ever see the Hand of God in what you do? Creasy: No, not for a long time. Sister Anna: The Bible says "Do not be overcome with evil, but overcome... Creasy: ...but overcome evil with good." Creasy: Romano 12:21 Creasy: I am the sheep that got lost, Madre.
|
|
|
Mikael Egidéus
Nybörjare
|
När vi tävlar och tränar blir det under "Jun Fan Jeet Kune Do Stockholm" Så kommer vi att profilera oss. mvh Micke
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
guldturbo
Nybörjare
Antal inlägg: 13
Jag är nybörjare
|
Jag har en fråga.. Kan man kalla det Jun Fan Jeet Kune Do den minuten man stæller sig i ringen?
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
Mikael Egidéus
Nybörjare
|
Självklart kan man det, det är stilens namn. Och självklart kan vi ställa upp i tävlingar, vi kan anpassa oss. ("Be like water my friend") mvh Micke
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
guldturbo
Nybörjare
Jag är nybörjare
|
nice, vilka tävlingar ska ni ställa upp i? Spännade!
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
Coshe
Nybörjare
Antal inlägg: 21
|
Tjena Guldis.
Jag och Michel tänkte tävla inom Sanshou och sedan inom All-style open.
|
|
|
|
|
Loggad
|
Bruce Lee: Don't touch me! Punk: Or what? Bruce Lee: Or I'll touch you back 
|
|
|
guldturbo
Nybörjare
Jag är nybörjare
|
merhaba Coshe
Fett! Jag önskar er lycka till, hörde om din axel, hoppas den är bättre nu. Jag har inte tränat så mycket JKD sedan jag kom ner, svårt att träna helet själv. Dock ska jag ner o kolla vad konceptarna håller på med på torsdag. ;-D
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
guldturbo
Nybörjare