|
Sidor: [1] 2
|
 |
|
Författare
|
Ämne: Turneringar (läst 1143 gånger)
|
huynh
Nybörjare
Antal inlägg: 17
Jag ska tävla
|
Om man går på JKD och blir sugen på att tävla, vilket är troligt för många, vad finns det för alternativ då??
Jag vet att jag inte är tillräckligt bra just nu... men i framtiden.. jag vill se allt framför mig så att jag har något att motivera mig själv med.
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
Shiar
Nybörjare
Antal inlägg: 21
Be water my friend
|
Det finns typ All Style Open, Som bla. Coshe och Micael var med i. Det var synd att Coshe's axel gick ur led dock...Sen när han ville fortsätta så hade domaren redan avgjort matchen. Micael förlorade också, vilket var synd, båda är bra duktiga.
|
|
|
|
|
Loggad
|
'If you put water into a cup, It becomes the cup. If you put water into a bottle, It becomes the bottle. If you put water into a teapot, It becomes the Teapot. Be water my friend.' -Bruce Lee-
|
|
|
Dannie
Nybörjare
Antal inlägg: 31
Est. Spring of 2005
|
Som för övrigt inte direkt svarade på frågan  huynh: det finns inga jkd-turneringar så som det finns karate-turneringar, eftersom jkd egentligen inte har några regler. det du KAN göra är att applicera de kunskaper du vunnit genom jkd-träning i någon annan kategori. alltså: fortsätt träna jkd, tänk "ahh jag gillar vårat sätt att sparka mot njuren" så ansöker du till UFC, K1, All-style Open etc. När du sedan möter någon som tränat, säg, muay bando hela sitt liv, så kanske du känner "hey, han har inge försvar vid njuren *PAWW*" förstår du? hörde förut att stefan och micke öppnat nåt slags tävlings-förbund? om stefan kunde fylla ut detta vore det underbart! peace
|
|
|
|
|
Loggad
|
Sister Anna: Do you ever see the Hand of God in what you do? Creasy: No, not for a long time. Sister Anna: The Bible says "Do not be overcome with evil, but overcome... Creasy: ...but overcome evil with good." Creasy: Romano 12:21 Creasy: I am the sheep that got lost, Madre.
|
|
|
huynh
Nybörjare
Jag ska tävla
|
Men K1 är lite för högt  man måste börja lågt och klättra upp 
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
Dannie
Nybörjare
Est. Spring of 2005
|
K1 är inte alls för högt. Du har rätt med att man måste börja lågt, men vad tyder på att K1 är omöjligt? hur tror du folk hamnar i den turneringen? De sätter det som mål, och de lyckas, så klart. Det är klart att du aldrig hamnar där om du tycker att "det är för högt", men strävar du efter det så finns det inget som stoppar dig
|
|
|
|
|
Loggad
|
Sister Anna: Do you ever see the Hand of God in what you do? Creasy: No, not for a long time. Sister Anna: The Bible says "Do not be overcome with evil, but overcome... Creasy: ...but overcome evil with good." Creasy: Romano 12:21 Creasy: I am the sheep that got lost, Madre.
|
|
|
huynh
Nybörjare
Jag ska tävla
|
K1 är inte alls för högt. Du har rätt med att man måste börja lågt, men vad tyder på att K1 är omöjligt? hur tror du folk hamnar i den turneringen? De sätter det som mål, och de lyckas, så klart. Det är klart att du aldrig hamnar där om du tycker att "det är för högt", men strävar du efter det så finns det inget som stoppar dig
Tro mig, efter några nivåer uppåt så kommer jag vilja satsa på något liknande. Men behöver man inte sponsorer och så? Det är inte bara att hoppa in i K1 hur som helst.
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
Dannie
Nybörjare
Est. Spring of 2005
|
Det är som att nå Champion's League, om jag säger så.. Bli en beckham 
|
|
|
|
« Senaste ändring: Juli 09, 2006, 06:35:33 av Dannie »
|
Loggad
|
|
|
|
Paul
Nybörjare
Antal inlägg: 14
|
Vore ju iofs riktigt kul och se en jkd kille köra i K1. Tror dock inte reglerna skulle gynna jkd, men det vore iaf lika förbaskat kul o se en snubbe som står och kör i bai jong.
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
huynh
Nybörjare
Jag ska tävla
|
jag skulle gärna vilja börja på thaiboxning.... men jag ger JKD många chanser.. jag vill se en JKD mäta sig med andra kampsporter i tävlingar.. så jag får det bekräftat att jag kan stanna här. skulle vilja att man skickade iväg några talanger som fick tävla för vår förening. dessutom är det bra reklam, speciellt om någon vinner 
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
huynh
Nybörjare
Jag ska tävla
|
hörde förut att stefan och micke öppnat nåt slags tävlings-förbund? om stefan kunde fylla ut detta vore det underbart!
oj oj  inom JKD alltså? om vi bara skaffade oss så många medlemmar att vi kunde starta små skojiga turneringar inom klubben!!!
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
Keyvan
Nybörjare
Jag är nybörjare
|
jag har tenk po det ockso kan inte vi ha turneringar inom klubben möta bröderna från nynäshamn ?  det dkulle vara fett kul vi åker dit eller dem kommer hit eller nott sont nestan alla klubbar har nogon sorts av tävling för seg sjelva
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
Dannie
Nybörjare
Est. Spring of 2005
|
jag skulle gärna vilja börja på thaiboxning.... men jag ger JKD många chanser.. jag vill se en JKD mäta sig med andra kampsporter i tävlingar.. så jag får det bekräftat att jag kan stanna här. OK, nu kör jag... Quota mig, och ingen annan, om det här inte passar. Detta säger jag ur eget perspektiv, och ingen annans, så hoppa på MIG om det är nåt:* JKD är ingen tävlingsgren, eftersom vi inte följer ringregler. * Ingen hindrar dig från att träna thaiboxning, eller någonting annat för den delen. * Om du ser JKD som en slags trasig grej som går att laga, som du tänker ge "många chanser" för att se om den kan mäta sig med ringsporter, så är JKD i grund och botten nog ingenting för dig. När jag tränade i intro frågade jag runt som tokig "hur gör man mot thaiboxare?" eftersom jag sett för mycket på K1 galor och själv jämt fick stryk av thaiboxare. Jag fick det enkla svaret Don't play your game in another man's backyard. Detta innebär i grund och botten precis det jag sagt tidigare, att anpassa sig utefter vad man möter. Att du vill köra JKD i ringen är som att ta med sig en traktor till en formule-1 tävling. Det funkar helt enkelt inte, yeah? Jag tänkte inte "ge JKD många chanser" eller ens EN chans, när jag började i intro för mer än 1.5 år sen... jag märkte med tiden att det här var nånting jag fastnade för. Nu på efterhand har jag skapat en bild av vad JKD är och att det är mycket mer än att försöka dölja smärtan på smalbenen som man får av sina polare som tränar thai... Om du vill tävla i ringen, UFC lr K1, börja på thai eller boxning och gracie, det kommer antagligen kompensera för JKDn. Så, nu får alla hoppa på mig. Rickard har du tankar om detta med turneringar och sånt? MVH Dannie
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
|
Dai sihing Rickard
|
Ja du dannie!
Tankar har jag alltid. Men just nu väljer jag att hålla dem för mig själv. Detta för att jag i nuläget inte har tiden att skriva ner allt. Vissa saker prioriterar jag före ett forum. Tex. att jag får min dagliga träning.
förhoppningsvis återkommer jag med mina tankar inom kort. mvh Rickard
|
|
|
|
|
Loggad
|
Simplec sigillum verum Enkelhet är ett tecken på sanning - Hermann Boerhaave
Multis e gentibus vires Styrka från många människor
|
|
|
|
SoliD Peter
|
jag tyckar att du har rätt danne (för en gångs skull  ). jag har aaaaaaaldrig tänkt att använda JKD för tävling nån gång förens ja läste det här.För mig är nog JKD för no-rules för tävlingar 
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
huynh
Nybörjare
Jag ska tävla
|
skulle inte tävling vara som en krydda i blandningen?
folk i introgrupperna kanske skulle stanna pga att de blivit så uppspelta av tävlingar
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
|
|