|
Sidor: [1] 2
|
 |
|
Författare
|
Ämne: Ny JFJKD förening (läst 1316 gånger)
|
Mikael Egidéus
Nybörjare
Antal inlägg: 14
Instruktör (Jun Fan Jeet Kune Do)
|
Hej Vår lilla klubb i Sollentuna är numera med i Svenska Budo & Kampsportsförbundet Vårt namn är; Stockholm Jun Fan Jeet Kune Do sällskap Medlemmar; Micke, Gina, Coshe och Michel mvh Mikael Egidéus www.junfanjkd.se
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
SteFanSan
Nybörjare
Antal inlägg: 32
Jag är nybörjare
|
f-n, vi måste träffas och ta nya bilder. vad är det för j---a lönnfet kille som du poserar med på några av bilderna  /steFan
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
Mikael Egidéus
Nybörjare
|
Ja vad ska man säga, cirkeln måste bli "full"  Tycker det ser ut som två äldre män med mycket kunskap i bra form (rund är ju en form  ) /ME
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
|
|
addeps3
Nybörjare
Antal inlägg: 17
Jag är nybörjare
|
Grattis Säg till ifall ni behöver fler medlemmer då jag bor i Akalla vilket är betydliigt närmare Sollentuna än Bredäng (ca 40-50 min närmare  ).
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
Dannie
Nybörjare
Antal inlägg: 31
Est. Spring of 2005
|
"dont call us... we'll call u" som man brukar säga.. jag tror de rekruterar, hellre än att man ansöker.. eller?
|
|
|
|
|
Loggad
|
Sister Anna: Do you ever see the Hand of God in what you do? Creasy: No, not for a long time. Sister Anna: The Bible says "Do not be overcome with evil, but overcome... Creasy: ...but overcome evil with good." Creasy: Romano 12:21 Creasy: I am the sheep that got lost, Madre.
|
|
|
Mikael Egidéus
Nybörjare
|
Hej, vi tar inte in fler medlemmar som det ser ut nu. mvh Micke
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
|
|
|
Dai sihing Rickard
|
sköna klipp micke!
|
|
|
|
|
Loggad
|
Simplec sigillum verum Enkelhet är ett tecken på sanning - Hermann Boerhaave
Multis e gentibus vires Styrka från många människor
|
|
|
Mikael Egidéus
Nybörjare
|
klippen är från 1996-97 typ (iaf de med RunDMC, förutom sista sparken) Det kommer fler nya med Gina, Coshe o Michel inom kort...
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
Keyvan
Nybörjare
Jag är nybörjare
|
SUPER KRAFTIGA SPARKAR WOW
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
addeps3
Nybörjare
Jag är nybörjare
|
HERRE JÄVLAR!!!!
HUR BLIR MANS Å DÄR BRA!?!?!?
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
Mikael Egidéus
Nybörjare
|
Äntligen har Jun Fan Jeet Kune Do gjort sin debut i tävling, under vår klubbs namn. Coshe ställde idag upp i Allstyle open, (med slag mot huvudet) Förlust för Coshe i skiljerond, men en mycket stark och bra insats. Jag tycker Coshe gjorde en kanonmatch med mycket bra JFJKD form som han lyckades behålla under matchen, man kunde tydligt se att det var JFJKD. Bra jobbat Coshe!! Mer tävlingar får vi verkligen hoppas på i framtiden. Då är jag övertygad om att segrarna kommer på löpande band  Michel var tyvärr inte med, men lär komma igen. Stort tack till er som var där som stöd (Gina, Michel, Reza, Remy). Bra klubbkänsla! Vid Coshes sida på mattan var jag och Reza. Coshe kan väl kommentera lite om matchen? Känslan etc Ni andra som var där får gärna flika in om vad ni tyckte. Mvh Micke Egidéus
|
|
|
|
|
Loggad
|
|
|
|
|
Dai sihing Rickard
|
Fan vad najs! kanske jkd får ut ett namn i världen av tävling, vilket gör att JFJKD får ett bättre rykte. Inte för att vi har ett dåligt, men det är ju inte fel att förbättra det som vi redan har....
bra jobbat coshe...
trist bara att jag inte kunde vara där och ge dig mitt stöd...
|
|
|
|
|
Loggad
|
Simplec sigillum verum Enkelhet är ett tecken på sanning - Hermann Boerhaave
Multis e gentibus vires Styrka från många människor
|
|
|
Coshe
Nybörjare
Antal inlägg: 21
|
Aa var ska jag börja liksom. Jag kände mej väldigt begränsad om jag ska vara ärlig. Jag tror att för att vinna så måste man vara ett steg före sin motståndare hela tiden och använda mycke kombinationer som möjligt. Saker som att inte kunna använda stop kick, groin kick, knee, elbow osv var lite frusterande då man kände sej verkligen begränsad som sagt. Jag som gillar att sparka använde mer händer än fötter då jag hade problem och anpassa mina sparkar mot motståndaren konstig nog. Att inte kunna använda skor var också en nackdel då man har en mindre chans att skada sej när man sparkar med skor på. Innan matchen var det pirrigt men när man väl började så försvann allt. Man körde bara på liksom. Det roliga var att all energi försvann i andra ronden, det kändes tungt, vet inte om det berodde på konditionen eller nervositeten. Kan meddela också till alla att front hand lead är mycket effektiv teknik om man kan tajma den rätt. Aa det var nog lite av mej, nu ska jag gå och handla nåt till pappa på fars dag  P.S Jag skulle vilja tacka alla som var där och stöttade mej, stor tack grabbar!  (Gina du räknas också som en av grabbarna)  Hälsningar// Coshe.
|
|
|
|
« Senaste ändring: November 12, 2006, 02:29:35 av Coshe »
|
Loggad
|
Bruce Lee: Don't touch me! Punk: Or what? Bruce Lee: Or I'll touch you back 
|
|
|